VABILO na okroglo mizo z naslovom »Povezanost socialno-ekonomskega statusa in učne uspešnosti: nacionalni in mednarodni vidik, ki bo potekala kot uvod v osmo redno skupščino društva SLODRE, v četrtek, 13. decembra 2018 ob 17.00 na Pedagoškem inštitutu v Ljubljani (sejna soba).
V središče tokratne okrogle mize postavljamo odnos med socialno-ekonomskim statusom in učno uspešnostjo. Vzgojno-izobraževalni sistem bi moral opremiti učenke in učence z kompetencami, ki so potrebne za celostni razvoj posameznika ne glede na njihovo socio-ekonomsko ozadje. Žal pa podatki različnih raziskav, tako nacionalnih kot tudi mendarodnih, na področju pravičnosti v izobraževanju kažejo, da šolski sistem še vedno reproducira družbene in druge neenakosti. Ena od izjem v Evropi je estonski izobraževalni sistem, ki je glede na podatke iz mednarodne raziskave PISA 2015, prvi v Evropi v zagotavljanju pravičnosti v izobraževanju z najvišjim odstotkov rezilientnih učencev in najnižjo povezanostjo socialno-ekonomskega statusa z dosežki učencev.
Na okrogli mizi se bomo osredotočili na slovenski izobraževalni sistem, pogledali, kako le-ta reproducira socialne razlike ter na podlagi estonskega primera razmišljali, kaj bi lahko bilo prenosljivo v slovenski sistem.
Uvodna razmišljanja bodo podali: dr. Darko Zupanc in dr. Gašper Cankar, Državni izpitni center, soavtorja znanstvene monografije Za večjo pravičnost šolskega sistema v Sloveniji in Manja Veldin, Pedagoški inštitut, raziskovalka na projektu BRAVEdu (Breaking the Poverty Taboo: Roles and Responsibilities of Education), v razpravi pa pričakujemo sodelovanje vseh prisotnih.
Vljudno vabljeni!