Vsebina

DRUŠTVENE NOVICE
- Žalna seja v spomin red. prof. dr. Branki Čagran
- Vabilo na SLODRE okroglo mizo: Slovenska osnovna šola v luči konceptualnih rešitev osnovnošolske zakonodaje iz leta 1996
- Vabilo na SLODRE okroglo mizo ob izidu knjige »Inclusion in Education: Reconsidering Limits, Identifying Possibilities«
- 4. znanstvena konferenca v soorganizaciji SLODRE ‘Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju’
- Priznanja in nagrade Pedagoškega inštituta, v sodelovanju z društvom SLODRE

DOMAČE NOVICE
- Nova znanstvena monografija »O pravičnosti izobraževalnih politik in praks«
- Predstavitev rezultatov Mednarodne raziskave poučevanja in učenja TALIS 2019
- Pedagoška fakulteta v Ljubljani sodeluje v Erasmus+ projektu: “LISTiac

TUJE NOVICE

- Poletna šola Univerze v Deustu (Španija): Design Future-Oriented Programmes: ensure relevance, recognition and quality
- NEPC spletni seminar (webinar): Education Monitoring Report 2017–2018
- Izsledki raziskave: Ali arabske številke sodijo v šolski kurikulum?

EERA NOVICE
- Prva EERA delavnica akademskega pisanja v Vilni
- WERA zbirka knjig Education Science, Evidence, and the Public Good
- Dokumentirano stališče Evropske zveze za družbene in humanistične vede (EASSH)

RAZPISI
- ARRS Javna razpisa za sofinanciranje znanstvenoraziskovalnega sodelovanja med Republiko Slovenijo in Zvezno republiko Nemčijo ter med Republiko Slovenijo in Republiko Srbijo v letih 2020–2021

MEDNARODNE KONFERENCE
- ECER 2019
- IEA IRC-2019
- Mednarodna konferenca o visokem šolstvu v digitalni družbi
- AERA 2020

TEMATSKE ŠTEVILKE PUBLIKACIJ
- Posebna številka American Journal of Educational Research

 

DRUŠTVENE NOVICE

Žalna seja v spomin red. prof. dr. Branki Čagran

23. aprila 2019 je na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru potekala žalna seja v spomin članici SLODRE red. prof. dr. Branke Čagran. SLODRE izreka sožalje vsem žalujočim.

***

Vabilo na SLODRE okroglo mizo: Slovenska osnovna šola v luči konceptualnih rešitev osnovnošolske zakonodaje iz leta 1996

Društvo mladih pedagogov FF UM in Slovensko društvo raziskovalcev edukacije (SLODRE) vabita na okroglo mizo Slovenska osnovna šola v luči konceptualnih rešitev osnovnošolske zakonodaje iz leta 1996, ki bo 21. 5. 2019 ob 11.00 v amfiteatru Filozofske fakultete UM. Reformo šolskega sistema in sprejemanje nove šolske zakonodaje leta 1996, ki sta bili logična posledica osamosvojitve Slovenije, so spremljale zelo intenzivne strokovne in politične polemike. Kaj se lahko danes naučimo iz priprave prve šolske reforme po osamosvojitvi v Sloveniji? Katere takratne konceptualne rešitve so doživele spremembe in ali je bilo to dovolj premišljeno? Ali potrebujemo novo Belo knjigo? O tovrstnih dilemah se bomo pogovarjali z nekdanjim ministrom za šolstvo prof. dr. Slavkom Gabrom, nekdanjo direktorico Urada RS za šolstvo prof. dr. Ljubico Marjanovič Umek in nekdanjo strokovno svetovalko ministrstva za šolstvo prof. dr. Mojco Kovač Šebart. Pogovor bo vodil prof. dr. Edvard Protner, predstojnik Oddelka za pedagogiko.

Vabilo na okroglo mizo ob izidu knjige »Inclusion in Education: Reconsidering Limits, Identifying Possibilities«

Slovensko društvo raziskovalcev na področju edukacije (SLODRE) v sodelovanju s Centrom za študije edukacijskih politik (CEPS) na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani vas vabi na okroglo mizo z razpravo ob nedavnem izidu knjige »Inclusion in Education: Reconsidering Limits, Identifying Possibilities«, ki bo v sredo, 29. maja 2019 s pričetkom ob 17.00 uri v predavalnici 026 na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani. Koncept inkluzije je postal v novejšem času eden izmed osrednjih pojmov v šolskem polju in včasih je celo videti, kot da ponuja »čarobno palico« za vse probleme, s katerimi se srečujemo na tem področju. Ta monografija zato kritično zastavlja vprašanje mej inkluzije: nikakor ne zato, ker bi to paradigmo zavračala, temveč zato, ker je po mnenju avtoric in avtorjev treba dojeti in analizirati omejitve tega koncepta, da bi sploh lahko identificirali dejanske priložnosti, ki jih ponuja. Nekaj informacij o knjigi lahko predhodno najdete na naslednji spletni povezavi.

4. znanstvena konferenca ‘Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju’

Tudi letos Pedagoški inštitut (PI), Slovensko društvo raziskovalcev na področju edukacije (SLODRE) ter Center Republike Slovenije za mobilnosti in evropske programe izobraževanja in usposabljanja (CMEPIUS) organizirajo 4. znanstveno konferenco »Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju«, ki letos nosi podnaslov »Mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja«, kar pa, seveda, ne izključuje prispevkov, ki naslavljajo druge teme. Konferenca bo potekala dva dni, in sicer v sredo, 18. 9., in četrtek, 19. 9. 2019, v prostorih Znanstveno raziskovalnega centra SAZU (Novi trg 2, Ljubljana). Na konferenci bosta kot vabljena predavatelja sodelovala Paul Stubbs, PhD, z Ekonomskega inštituta v Zagrebu ter prof. dr. Pavel Zgaga s Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani. Prijava na konferenco bo možna od 15. maja dalje. Informacije o konferenci pa dobite tudi na spletni strani: https://www.pei.si/konferenca/

Priznanja in nagrade Pedagoškega inštituta, v sodelovanju s Slovenskim društvom raziskovalcev na področju edukacije (SLODRE)

Komisija za priznanja in nagrade Pedagoškega inštituta, v sodelovanju s Slovenskim društvom raziskovalcev na področju edukacije (SLODRE), tudi za leto 2019 razpisuje: (a) Priznanje za najboljše doktorsko delo na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja, (b) Priznanje za izjemne dosežke na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja ter (c) Priznanje za življenjsko delo na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja. Rok za prijavo predlogov je 16. avgust 2019. Razpisno dokumentacijo in več informacij o razpisu najdete na spletni strani: https://www.pei.si/konferenca/priznanja/ Priznanja bodo podeljena na znanstveni konferenci Pedagoškega inštituta, SLODRE in CMEPIUS, ki poteka med 18. in 19. septembrom 2019.

DOMAČE NOVICE

Nova znanstvena monografija »O pravičnosti izobraževalnih politik in praks«

Pri Založbi Pedagoškega inštituta je izšla znanstvena monografija z naslovom »O pravičnosti izobraževalnih politik in praks«, ki so jo pripravili sodelavci temeljnega raziskovalnega projekta ARRS Neoliberalizem v evropskem izobraževalnem prostoru: med učinkovitostjo in pravičnostjo slovenskih izobraževalnih politik in praks. Vsi, ki bi želeli monografijo prebrati, vabljeni, da za tiskani izvod pišete urednici monografije dr. Urški Štremfel na elektronski naslov: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

Predstavitev rezultatov Mednarodne raziskave poučevanja in učenja 2019 (TALIS 2019)

Vljudno vas vabimo na predstavitev rezultatov Mednarodne raziskave poučevanja in učenja 2019 (The OECD Teaching and Learning International Survey – TALIS), ki bo za širši krog strokovnjakov potekala 19. junija ob 12.00 na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport. Za več informacij o dogodku vas naprošamo, da spremljate spletno strani Pedagoškega inštituta (www.pei.si).

Erasmus+ projekt “LISTiac”

Fakulteta za izobraževanje in družbeno blaginjo Univerze Åbo Akademi na Finskem je uspešno pridobila Erasmus+ projekt “LI STiac” (Linguistically Sensitive Teaching in All Classrooms) ali po slovensko “JOP” (Jezikovno občutljivo poučevanje v vseh razredih). Projekt bo učiteljem pomagal pri razvoju jezikovne občutljivosti ter tako vsem učencem v Evropi omogočil enake možnosti za učni uspeh. V projektu sodeluje tudi Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani z ekipo izredne profesorice Karmen Pižorn in raziskovalke Tjaše Dražnik. Več o projektu na https://www.listiac.org/home

TUJE NOVICE

Poletna šola Univerze v Deustu (Španija)

Na Deusto Tuning Academy bo od 30. junija do 4. julija 2019 potekala poletna šola z naslovom Design Future-Oriented Programmes: ensure relevance, recognition and quality. Na poletni šoli, ki je namenjena profesorjem/profesoricam/znanstvenikom/znanstvenicam, bo v okviru delavnic omogočeno zamišljanje novih študijskih programov. Dodatne informacije in prijave so mogoče na tej povezavi.

NEPC Spletni seminar (webinar) Education Monitoring Report 2017–2018

NEPC v sodelovanju s turško Iniciativo za izobraževalno reformo (ERG) 29. maja 2019 ob 12. uri organizira spletni seminar na temo spremljanja izobraževalnega sistema v Turčiji med letoma 2017 in 2018. Turčija na podlagi evalvacijskih študij vsako leto pripravlja poročila o dostopnosti izobraževanja za otroke, pri čemer zajema podatke o veščinah učencev, socialnih vrednotah, sredstvih, namenjenih izobraževanju, vključevanju v izobraževanje in zaposlovanje ipd. Seminar bo vodila koordinatorica projekta Education Monitoring Report 2017–2018 Özgenur Korlu. Prijave so mogoče na e-naslovu: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Ali arabske številke sodijo v šolski kurikulum?

Ameriška raziskovalna organizacija CivicScience iz Pittsburga je postregla s šokantnim podatkom iz ene izmed svojih nedavnih raziskav. Ameriške anketirance so povprašali, ali se strinjajo, da se otroci v šoli učijo arabske številke. Rezultati: 56 % anketirancev je mnenja, da se otroci tega ne bi smeli učiti, 16 % o tem ni imelo mnenja in samo 29 % meni, da je to potrebno. Skratka, manj kot tretjina respondentov meni, da to, kar počnemo v »zahodnem svetu« že dolga stoletja in kar smo prevzeli od neke »druge kulture« v našo kulturo tudi spada. Videti je, da sedanji trend islamofobije ogroža predvsem same temelje »zahodne kulture«: ne samo razsvetljenskega mišljenja, pač pa tudi renesančnega. – Kakšne rezultate neki bi dobili, če bi to anketo ponovili v Sloveniji? Več o raziskavi najdete na tej povezavi.

EERA NOVICE

Prva EERA delavnica akademskega pisanja v Vilni

Zaradi vse večjih pritiskov objavljanja akademskih prispevkov v angleškem jeziku EERA v sodelovanju z včlanjenimi društvi pripravlja serijo delavnic o akademskem pisanju v angleščini, urednikovanju in seznanjanju s postopki v založništvu. Prva enodnevna delavnica je potekala marca v Vilni. V maju se bo delavnica odvijala na Madžarskem (Eger), junija pa v Italiji (Lecce).

WERA zbirka knjig z naslovom Education Science, Evidence, and the Public Good.

Pri založbi Springer je izšla zbirka knjig z naslovom Education Science, Evidence, and the Public Good. Zbirka naslavlja številne teme, kot so spremljanje in ocenjevanje, upravljanje in vodenje v izobraževanju, poučevanje in izobraževanje učiteljev, prehod na trg dela itd. Knjige naj bi nudile analitičen pregled teorije in praktičnih primerov oblikovanja izobraževalnih politik v mednarodnem okviru na podlagi znanstvenih dokazov.

Dokumentirano stališče Evropske zveze za družbene in humanistične vede (EASSH)

Evropska zveza za družbene in humanistične vede je objavila prispevek z naslovom "Improving Research Impact Assessment in Horizon Europe: A Perspective from the Social Sciences and Humanities". V dokumentu se zavzema za krepitev vplivov družboslovnega in humanističnega raziskovanja s pomočjo uporabe različnih metod, virov podatkov in načinov diseminacije rezultatov. Evropsko komisijo poziva k celostnem pogledu na izsledke raziskav. Prispevek je dostopen na povezavi: http://www.eassh.eu/

RAZPISI

ARRS javna razpisa za sofinanciranje znanstvenoraziskovalnega sodelovanja med Republiko Slovenijo in Zvezno republiko Nemčijo ter med Republiko Slovenijo in Republiko Srbijo v letih 2020–2021

Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije objavlja 2 javna razpisa za sofinanciranje znanstvenoraziskovalnega sodelovanja Republiko Slovenijo in Zvezno republiko Nemčijo ter med Republiko Slovenijo in Republiko Srbijo v letih 2020–2021.Več na povezavi: http://www.arrs.si/sl/razpisi/index.asp. Rok za prejem elektronskih in papirnih vlog za Republiko Srbijo: 23. maj 2019 do 14.00. Rok za prejem elektronskih in papirnih vlog za Zvezno Republiko Nemčijo: 28. junij 2019 do 14.00.

MEDNARODNE KONFERENCE

ECER 2019

Registracija na konferenco ECER 2019, ki bo letos potekala v Hamburgu od 3. do 6. septembra, je mogoča do 1. julija. Več informacij je dostopnih na povezavi. Vabljeni!

IEA IRC-2019

Konferenca bo potekala v Kopenhagnu od 26. do 28. junija 2019. Rok za registracijo je 24. maj 2019. Več informacij je dostopnih na povezavi.

Mednarodna konferenca o visokem šolstvu v digitalni družbi

Oddelek za edukacijske študije na Raziskovalnem centru v Mexico City bo od 11. do 13. septembra organiziral 16. konferenco o visokošolskih reformah (10. konferenca iz te serije je bila v Ljubljani) pod naslovom »Digital Society and Higher Education: Impact and Consequences for Policy«. Rok za predložitev predlogov prispevkov za konferenco je 15. junij. Vse podrobnosti v zvezi s konferenco najdete na spletnem naslovu https://her2019.cinvestav.mx .

Medanorodna konferenca AERA 2020

Mednarodna konferenc AERA bo potekala od 17. do 21. aprila 2020 v San Franciscu. Rok za oddajo prispevkov je 10. julij 2019. Več informacij je dostopnih na povezavi.

TEMATSKE ŠTEVILKE PUBLIKACIJ

Posebna številka American Journal of Educational Research

Posebna številka American Journal of Educational Research z naslovom Innovative Teaching Methods and Global Education Strategies bo zajemala teme, kot so aktivne učne metode in tehnike, interaktivna učna tehnologija, nova spoznanja s področja poučevanja naravoslovja in družboslovja, globalne izobraževalne strategije za izboljšanje prosperitete narodov idr. Rok za oddajo prispevkov je 10. julij 2019 na naslov: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.. Več si lahko preberete na povezavi.