default_mobilelogo

Naročite se na SLODRE novice

Vsebina

DRUŠTVENE NOVICE

  • Pedagoški inštitut v sodelovanju z FDV UL in FF UM organizira mednarodni simpozij z naslovom Kako misliti (in razumeti) radikalizacijo in nasilni ekstremizem s podporo društva SLODRE
  • Plačilo članarine

DOMAČE NOVICE

  • Slovenska znanost in raziskovanje v boju proti pandemiji COVID-19 (druga dopolnitev)
  • 17. mednarodni znanstveni sestanek na temo Prehodi kot povezovanje različnih okolij in stopenj izobraževanja.
  • Spodbujanje nadarjenih v ustvarjalnost in inovativnost
  • Monografija dr. Tine Štemberger Uvod v pedagoško raziskovanje in monografija dr. Jurke Lepičnik Vodopivec in dr. Maje Hmelak Dnevna rutina v vrtcu in njen pomen za razvoj otroka
  • Objavljeno poročilo z glavnimi ugotovitvami SIRIUS posveta o vključevanju
  • 11. februar – Mednarodni dan žensk in deklet v znanosti
  • O izkušnjah študentov s posebnimi potrebami na UL
  • KDO VE? - Natečaj za študente in dijake

EERA NOVICE

  • Konferenca ECER: Ženeva preko spleta
  • Vabljeni k branju EERA bloga: Education in a Post-COVID World: Creating more Resilient Education Systems

RAZPISI

  • Javna agencija za raziskovalno dejavnost RS je objavila Javni razpis za sofinanciranje izdajanja znanstvenih monografij v letu 2021
  • Razpis za raziskovalce učinkov programov E+: MVA in ESE 2021/2027
  • Obzorja Evropa: Razpis za dodelitev sredstev ERC za začetek samostojne raziskovalne poti
  • Mednarodni poziv za nagrado na področju vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj
  • Vabilo k sodelovanju pri raziskovanju učinkov programov Erasmus+: Mladi v akciji in Evropska solidarnostna enota v obdobju 2021–2027

MEDNARODNE KONFERENCE

  • Spletna konferenca TEPE potrjena za maj 2021
  • Spletna konferenca o razmerjih med edukacijo in družbo v globalni perspektivi
  • VI mednarodna konferenca „Družbene deviacije”

 

DRUŠTVENE NOVICE

Mednarodni simpozij Kako misliti (in razumeti) radikalizacijo in nasilni ekstremizem s podporo društva SLODRE
Pedagoški inštitut v sodelovanju z FDV UL in FF UM organizira mednarodni simpozij z naslovom Kako misliti (in razumeti) radikalizacijo in nasilni ekstremizem (pod vodstvom dr. Mitje Sardoča). Simpoziju  se pridružuje tudi društvo SLODRE. Mednarodni spletni simpozij Kako misliti (in razumeti) radikalizacijo in nasilni ekstremizem (izveden bo v četrtek, 27. maja 2021, v spletni obliki) združuje vodilne sodobne raziskovalce na širšem vsebinskem področju radikalizacije, nasilnega ekstremizma in terorizma. Osnovni cilj tega simpozija je preseči ‘konvencionalno modrost’, povezano z radikalizacijo in nasilnim ekstremizmom, ki ga najbolje predstavljajo številni slogani, metafore in ostali klišeji. Predavatelji bodo predstavili široko paleto vprašanj, problemov in izzivov, ki jih obstoječe študije na tem vsebinskem področju spregledajo, zanemarjajo ali celo ignorirajo. Spletni simpozij Kako misliti (in razumeti) radikalizacijo in nasilni ekstremizem je brezplačen in odprt za javnost (ob predhodni registraciji). Več informacij je dostopnih tukaj: https://www.pei.si/raziskovalna-dejavnost/projekti/radikalizacija-in-nasilni-ekstremizem/symposium/. Za udeležbo na spletnem dogodku se registrirate tukaj: https://www.pei.si/raziskovalna-dejavnost/projekti/radikalizacija-in-nasilni-ekstremizem/symposium/ 

Plačilo letne SLODRE članarine
Člane društva pozivamo, da poravnajo letno članarino, ki še vedno znaša 10 EUR. Članarino lahko poravnate osebno v gotovini pri blagajniku na sedežu društva ali pa jo nakažete na bančni račun društva: IBAN: SI56 0201 0025 9548 589 (NLB d.d.). SLODRE (Kardeljeva ploščad 16, 1000 Ljubljana)

DOMAČE NOVICE

Slovenska znanost in raziskovanje v boju proti pandemiji COVID-19 (druga dopolnitev)
Pandemija COVID-19 je jasno pokazala, kako ranljive so sodobne družbe, tudi tiste globalno najbolj razvite in tehnološko napredne, med katere se uvršča tudi Slovenija. Več na: Strnjen pregled COVID-19.pdf (format Acrobat, 876 KB)

17. mednarodni znanstveni sestanek na temo Prehodi kot povezovanje različnih okolij in stopenj izobraževanja
24. septembra 2021 bo Univerza na Primorskem Pedagoška fakulteta v sodelovanju z Univerzo v Kragujevcu, Pedagoško fakulteto v Užicu in Jagodini (Srbija) in Univerzo v Mariboru, Pedagoško fakulteto organizirala 17. mednarodni znanstveni sestanek  na temo Prehodi kot povezovanje različnih okolij in stopenj izobraževanja. Podrobnejše informacije glede oddaje prispevka so navedene v spodnjih dokumentih:

Spodbujanje nadarjenih v ustvarjalnost in inovativnost
Vabimo vas, da se pridružite srečanju »Spodbujanje nadarjenih v ustvarjalnost in inovativnost,« ki bo v Ankaranu od 20. do 22. oktobra 2021, pod strokovnim vodstvom UP PEF in UMMI, Zavoda za izobraževanje Koper, ki ima dvajsetletne izkušnje pri izvedbi taborov za nadarjene.

Pri založbi Univerze na Primorskem sta izšli monografija dr. Tine Štemberger Uvod v pedagoško raziskovanje in monografije ter dr. Jurke Lepičnik Vodopivec in dr. Maje Hmelak Dnevna rutina v vrtcu in njen pomen za razvoj otroka
Monografija dr. Tine Štemberger predstavlja temeljno pregledno delo za področje pedagoške metodologije. Delo je zaokrožena celota raznolikega področja z naslonitvijo na relevantne tuje in domače vire. Knjiga bo v pomoč tako študentom in študentkam pri študiju kot tistim, ki se z raziskovalnim delom srečujejo v praksi. Po njej pa bomo posegali tudi strokovnjaki s področja pedagoške metodologije, saj ponuja dober pregled tako epistemoloških izhodišč raziskovanja kot tudi konkretnih raziskovalnih načrtov. Več informacij ▶
V monografiji Dnevna rutina v vrtcu in njen pomen za razvoj otroka se avtorici dr. Jurka Lepičnik Vodopivec in dr. Maja Hmelak dotakneta problematike sodobnega pojmovanja vrtcev in otrokovih pravic, opredelita splošne zakonitosti razvoja predšolskega otroka ter razčlenita problematiko dnevne rutine v vrtcu s poudarkom na prikritem kurikulumu. Gre za izviren prispevek z znanstveno in strokovno relevantnostjo ter pomembno pedagoško vrednostjo. S svojim razumevanjem odnosa vzgojitelj ‒ otrok ‒ družina s perspektive dnevne rutine in prikritega kurikula je delo dostopno tudi širšemu krogu bralcev, ne samo vzgojiteljem v vrtcih ter raziskovalcem in profesorjem pedagogike; v pomoč je lahko staršem predšolskih otrok ter kot študijsko gradivo. Več informacij ▶

Objavljeno poročilo z glavnimi ugotovitvami SIRIUS posveta o vključevanju priseljencev v šolska okolja v Sloveniji
Na spletni strani Pedagoškega inštituta najdete poročilo z glavnimi ugotovitvami SIRIUS posveta Prakse, ki uspešno implementirajo nove strategije vključevanja priseljencev in razvijajo večjezična šolska okolja v Sloveniji. Ob poročilu najdete na spletni strani projekta tudi, primere dobrih praks, posnetek posveta in druge dejavnosti v okviru mreže SIRIUS.

11. februar za mednarodni dan žensk in deklet v znanosti
OZN je leta 2016 razglasila 11. februar za mednarodni dan žensk in deklet v znanosti  z namenom opozoriti na pravico do enakih možnosti tudi na področju znanosti.  Ob tej priložnosti vas vabimo k branju tematske številke Šolskega polja Teaching Feminism, ki jo je uredila raziskovalka Pedagoškega inštituta dr. Valerija Vendramin. V njej so med drugim zbrane razprave o današnjih medijskih podobah feminizma in o njegovi obravnavi v izobraževanju. Številko najdete tukaj: https://www.pei.si/ISBN/letnik-xxxi-2020-5-6/

O izkušnjah študentov s posebnimi potrebami na UL
Na pobudo Komisije za študente s posebnim statusom je bila februarja 2021 na Univerzi v Ljubljani izvedena anketa za študente s posebnimi potrebami, s katero so želeli pridobiti vpogled v izkušnje študentov s posebnimi potrebami pri prilagoditvah, ki so jim na voljo v okviru tega posebnega statusa. Rezultati ankete so dostopni na https://www.uni-lj.si/studij/studenti-s-posebnim-statusom/porocila-in-analize/. 

KDO VE?  - Natečaj za študente in dijake
Slovensko filozofsko društvo (Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.) je v sodelovanju s Slovensko matico pripravila natečaj pod naslovom KDO VE? Natečaj je naslovljen na slovenske dijake in študente vseh smeri, nanj pa se lahko odzovejo z izvirnim esejem, pedagoge v visokem in srednjem šolstvu pa naprošajo, da to informacijo širijo med njimi. In o čem naj v njem pišejo? O tem, kako doživljajo negotovi čas, ki ga zaznamuje epidemija bolezni covid-19. Komu verjamete in kako sami zbirate informacije in jih oblikujete v smiselno celoto, ki vam pomaga razumeti, živeti in se konstruktivno odzivati na dogajanje. Lahko pa tudi o tem, kakšen status ima po vašem resnica v današnji družbi; kaj jemljemo kot resnično, kdaj se resnici izogibamo in kako na naš odziv vpliva virtualno okolje. Ali znamo preveriti podatke ali smo vse bolj podvrženi vzvodom, ki jih le stežka razkrijemo? In nemara še o tem, kako sami črpate iz osvojenega znanja in najgloblje intuicije, ko oblikujete lastna prepričanja in samosvoj pogled na svet, da bi postali gradniki prihodnosti z bogatim notranjim življenjem in jasnim mestom v družbi. Možnosti je še veliko, organizatorji natečaja pa bodo nagrajevali predvsem izvirnost, tehtnost in jasnost izraza. Vse dodatne informacije so dostopne na strani http://www.sfd-drustvo.si/natecaj-v-pisanju-eseja-za.../. Organizatorji so oblikovali tudi nagradni sklad, ki ga omogoča podjetje Krka. Zmagovalca bosta prejela poleg paketa knjig tudi denarno nagrado za objavo esejev v reviji Anthropos in v Glasniku Slovenske matice, in sicer: 350 evrov za zmagovalni esej v kategoriji dijaki in 350 evrov za zmagovalni esej v kategoriji študenti. Prav vse sodelujoče in sodelujoči pa bodo sprejeti v Klub mladih Slovenske matice, s tem pa bodo deležni tudi vseh ugodnosti članstva.

EERA NOVICE

Konferenca ECER bo letos potekala v spletni obliki
Mednarodna konferenca ECER 2021 bo letos potekala v spletni obliki v prvem tednu sepytembra in bo poleg zanimivega programa ponujala tudi nabor pleanarnih predavteljiv in predavatelje ter zanimiv spletni spremljvalni program. Več infomacij: https://eera-ecer.de/ecer-2021-geneva/
 
EERA blog: Education in a Post-COVID World: Creating more Resilient Education Systems
Na spletni strani ERRA bloga najdete nov aktualni prispevek dr. Gemme Moss in  dr. Alice Bradbury z razmisleki o izzivih edukacije povezane s COVID-19 ter predvsem o lekcijah, ki nam jih epidemija ponuja: Education in a Post-COVID World: Creating more Resilient Education Systems. V prispevku predstavljate nekatere ugotovitve in načine soočanje iz Velike Britanije. Več na: https://blog.eera-ecer.de/resilient-education/ Na EERA blogu pa med zadnjimi najdete še naslove: How Dialogic Educational Research Reconnects Communities (https://blog.eera-ecer.de/how-dialogic-educational-research-reconnects-communities/); The Promise of Donna Haraway’s Philosophy: Knotting Together Better Educational Futures (https://blog.eera-ecer.de/the-promise-of-donna-haraways-philosophy-knotting-together-better-educational-futures/).

RAZPISI

MEDNARODNE KONFERENCE

Spletna konferenca TEPE potrjena za maj 2021
Na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani se v sodelovanju z mrežo TEPE (Teacher Education Policy in Europe) intenzivirajo priprave na mednarodno konferenco TEPE-2015, ki bo potekala pod naslovom Challenges of distance teaching in teacher education and education od 20. d0 22. maja letos. Recenzentska skupina je že izbrala 50 referatov, ki jih bodo prispevali avtorice in avtorji iz 20 držav in sicer na štirih glavnih tematskih področjih: (1) Poučevanje in učenje na daljavo: novi izzivi za politiko in prakso izobraževanja učiteljev; (2) Pedagoške strategije za spoprijemanje z izzivi pri poučevanju in učenju na daljavo in odzivanje nanje; (3) Problemi in strategije pri raziskovanju izzivov, ki jih prinaša poučevanje in učenje na daljavo in (4) Kakšna politika izobraževanja učiteljev (institucionalna, nacionalna in evropska raven) za čas, v katerega smo vstopili?  - Potrjeno je tudi uvodno predavanje Prof. Dr. Michaela Appla (Univerza Wisconsin, ZDA). Dostop do konference, ki bo v celoti potekala preko spleta, bo odprt; podrobnosti o povezavah bodo sporočene kasneje.

Spletna konferenca o razmerjih med edukacijo in družbo v globalni perspektivi
Italijanska znanstvena revija “Scuola Democratica” je pravkar objavila poziv za prispevke na mednarodni konferenci pod naslovom Reinventing Education: New Relationships Between Education and Society in a Global Perspective. Konferenca se bo posvetila široki paleti vprašanj, od jezikovnega pluralizma in manjšin v izobraževanju preko problematike socialnih in emocionalnih veščin ali pša razmerja šole in družine vse do problematike “krize edukacije” v socialni in politični krizi. Konferenca se bo odvila v virtualnem prostoru in siser od 3. Do 5. junija letos. Če bi želeli sodelovati z referatom ali če vas zanimajo druge podrobnosti, kliknite na https://www.scuolademocratica-conference.net/call-for-abstracts/.

VI mednarodna konferenca "Družbene deviacije"
Vabljeni na VI mednarodno konferenco „Društvene devijacije” z osrednjo temo UNAPREĐENJE KVALITETA ŽIVOTA DJECE I MLADIH, ki bo potekala 10. in 11. septembra 2021 v Banjaluki. Več informacij: www.centarmodernihznanja.com
Vabilo, Prijavnica

Slovensko društvo raziskovalcev na področju edukacije

SLODRE

Kardeljeva ploščad 16

1000 Ljubljana, Slovenija

slodre.info@gmail.com

Tel.: +386 1 5892 347

IBAN: SI56 0201 0025 9548 589 (NLB d.d.)
Davčna številka: 82787271
Matična številka: 4033817000