default_mobilelogo

Naročite se na SLODRE novice

Vsebina:

Društvene novice

  • seja upravnega odbora SLODRE
  • Dogodki v soorganizaciji SLODRE v 2025
  • Plačilo letne SLODRE članarine

EERA novice

  • Sestanek Sveta EERA v Berlinu, 14. – 15. 3. 2025

Domače novice

  • PEFcast
  • Znanstveni posvet Vodenje v vzgoji in izobraževanju
  • CEPS Journal
  • Revija za elementarno izobraževanje
  • Novosti iz Založbe UP
  • Novosti iz Založbe PEF UL
  • Novosti iz Založbe UM
  • Rezultati Mednarodne raziskave trendov v znanju matematike in naravoslovja TIMSS 2023
  • 60-letnica delovanja Pedagoškega inštituta

Mednarodne konference

  • EECERA conference 2025 – Bratislava
  • EARLI conference 2024 – Graz
  • 2nd International Scientific Conference 'Global and Local Perspectives of Pedagogy' 
  • Critical Issues in Science, Technology and Society Studies
  • Mednarodna konferenca TEPE
  • Mednarodna konferenca ATEE
  • Mednarodna konferenca OMEP

Drugo

  • Poročilo o učiteljskem poklicu
  • Mednarodni dan izobraževanja
  • OECD publikacija:  Reducing Inequalities by Investing in Early Childhood Education and Care 
  • Skupno raziskovalno središče Evropske komisije objavilo poziv za Sodelovalna doktorska partnerstva 

Novi doktorji znanosti na področju edukacijskih ved

  • Tina Pivec
  • Katja Kozjek Varl
  • Špela Cerar
  • Eva Boh 

--

DRUŠTVENE NOVICE


Prva
seja upravnega odbora SLODRE
Prva seja upravnega odbora SLODRE je potekala 17. 2. 2025. Na seji so potekali dogovori o aktivnosti SLODRE v 2025, ter o možnosti plačevanja članarine na spletni strani preko aplikacije.


Dogodki v soorganizaciji SLODRE v 2025


Plačilo letne SLODRE članarine
Člane društva pozivamo, da poravnajo letno članarino, ki še vedno znaša 10 EUR. Članarino lahko poravnate osebno v gotovini pri blagajniku na sedežu društva ali pa jo nakažete na bančni račun društva: IBAN: SI56 0201 0025 9548 589 (NLB d.d.). SLODRE (Kardeljeva ploščad 16, 1000 Ljubljana)

 

EERA NOVICE


Sestanek Sveta EERA v Berlinu (14. – 15. 3. 2025)
14. in 15. 3. je potekal sestanek Sveta EERA v Berlinu, kjer je sodelovala predsednica UO SLODRE. Novice iz sestanka:

  • Objavljena je nova aplikacija EERA, ki omogoča analizo podatkov raziskav v izobraževanju iz arhiva povzetkov konferenc ECER od leta 1998 do 2024. Aplikacija omogoča tematsko modeliranje in vključuje možnost izpisa podatkov in grafičnih prikazov glede na različne spremenljivke. Aplikacija je prosto dostopna na povezavi tukaj: https://dipf-lis.shinyapps.io/EduTopicsECER/
  • ECER konferenca 2025 bo v Beogradu, Srbija
  • ECER konferenca 2026 bo v Tampere, Finska
  • EERA bo ponovno objavila izjavo o zavzemanju za mir v Ukrajini, prvič je bila ta izjava objavljena leta 2022
  • Kot pridružena članica EERA iz Kosova bo postala Univerza v Prištini

 

DOMAČE NOVICE


PEFcast
PEFcast je podkast Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani, namenjen vsem učiteljem, vzgojiteljem, študentom, bodočim študentom in kolegom zaposlenim na fakultetah, ki bi želeli prisluhniti aktualnim vsebinam s področja vzgoje in izobraževanja:

  • PEFcast: Učitelj kot jezikovni zgled za učence. V novi epizodi PEFcasta je bil gost. dr. Tomaž Petek, po poklicu profesor slovenščine, na Pedagoški fakulteti redno zaposlen od leta 2008. Letos je postal redni profesor za slovenski jezik, je član Oddelka za predšolsko vzgojo, poučuje pa tudi na razrednem pouku ter na logopediji in surdopedagogiki. Pogovarjali smo se  o učitelju kot jezikovnem zgledu za učence, o tem, na kaj morajo biti vzgojitelji in učitelji pozorni pri govornem nastopanju, o pomenu zmožnosti pisnega izražanja ter o zastavljanju vprašanj. Več: https://www.youtube.com/watch?v=Drs1KStZjmo
  • PEFcast: Moč avtentičnega glasbenega izraza.V peti epizodi PEFcasta je gostja asist. dr. Petra Brdnik Juhart, sodelavka na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani, raziskovalka, umetnica in glasbenica. Petra je govorila o glasbi, poučevanju glasbe v šoli, medosebnih odnosih pri poučevanju glasbe in projektu, ki povezuje pediatrijo in glasbo. Več: PEFcast: Moč avtentičnega glasbenega izraza 
  • PEFcast: Uporaba generativne umetne inteligence v izobraževanju. V četrti epizodi PEFcasta sta bila gosta dr. Alenka Žerovnik, asistentka in dr. Matej Zapušek, docent, oba zaposlena na PEF na oddelku za Matematiko in računalništvo. Pogovor je tekel o njuni znanstveni monografiji Uporaba generativne umetne inteligence v izobraževanju, ki je namenjena učiteljem na vseh ravneh izobraževanja, snovalcem učnih gradiv ter učečim se od osnovne šole do univerze. Več: PEFcast:: Uporaba generativne umetne inteligence v izobraževanju


XII. Znanstveni posvet Vodenje v vzgoji in izobraževanju
Raziskovanje pismenosti: Vloga vzgoje in izobraževanja pri razvijanju različnih razsežnosti vseh vrst pismenosti; 4. in 5. marec 2025, kongresni center Portus, Hotel Slovenija, Portorož.  Več: XII. Znanstveni posvet Vodenje v vzgoji in izobraževanju - Zavod RS za šolstvo 


CEPS Journal
Izšla je decembrska tematska številka Revije Centra za študij edukacijskih strategij (CEPS Journal) na temo Discrimination of Children in Vulnerable Situations in Education: The Current State of Affairs and Strategies for Overcoming It. Številko sta uredili dr. Sunčica Macura ter dr. Mojca Peček Čuk. Prispevki številke so v celoti dostopni na spletni strani revije: https://cepsj.si/index.php/cepsj/issue/view/58


Revija za elementarno izobraževanje
Izšla je decembrska številka Revije za elementarno izobraževanje
Prispevki so v celotni dostopni na spletni strani revije: https://journals.um.si/index.php/education 


Novosti iz Založbe UP

 
Novosti iz Založbe PEF UL

 
Novosti iz Založbe UM

  • Priročnik za načrtovanje krepitve vključujoče razredne in šolske klime ter preprečevanja in odzivanja na medvrstniško nasilje v osnovni šoli
    Avtorice: Katja Košir, Tanja Špes, Marina Horvat, Ana Kozina, Eva Kranjec, Sonja Pečjak, Igor Peras, Tina Pirc, Tina Pivec, Janja Usenik, Saša Zorjan
    https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/901 


Rezultati Mednarodne raziskave trendov v znanju matematike in naravoslovja TIMSS 2023
Pedagoški inštitut in Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje sta na skupni novinarski konferenci v Ljubljani hkrati z mednarodno objavo predstavila rezultate mednarodne raziskave TIMSS 2023 za Slovenijo. Več: https://www.pei.si/raziskovalna-dejavnost/mednarodne-raziskave/timss/timss-2023/ 


60-letnica delovanja Pedagoškega inštituta 
V letu 2025 Pedagoški inštitut praznuje 60-letnico delovanja. V  sklopu praznovanja bo organiziranih pet znanstveno-strokovnih SIMPOZIJEV z naslovom »Vprašanja vzgoje in izobraževanja« ter štiri VABLJENA PREDAVANJA mednarodno priznanih raziskovalk in raziskovalcev s področja vzgoje in izobraževanja. Simpoziji in vabljena predavanja se bodo izmenjavala mesečno, napovedi z vabili pa so objavljene na spletni strani inštituta.

 

MEDNARODNE KONFERENCE


EECERA conference 2025 – Bratislava, 25. 9. - 28. 9. 2025

https://2025.eeceraconference.org/ 
Abstract submission deadline – Monday, 3rd March 2025
Formal confirmation of selected papers – by Tuesday, 13th May 2025
Early Bird registration ends – Monday, 2nd June 2025
Deadline for all presenting delegates to register – Monday, 9th June 2025


EARLI conference 2024 – Graz, 25. 9. – 29. 9. 2025
https://www.earli.org/events/earli2025


2nd International Scientific Conference 'Global and Local Perspectives of Pedagogy' 
From June 11 to June 13, 2025, at the Faculty of Humanities and Social Sciences in Osijek, Croatia.
Additional information about the conference can be found on the official conference website: https://glpp.ffos.hr/2025/en/  


Critical Issues in Science, Technology and Society Studies
Od 5. do 7. maja 2025 bo v Gradcu v Avstriji ter preko spleta potekala 23. letna konferenca »Critical Issues in Science, Technology and Society Studies« (Kritična vprašanja v znanosti, tehnologiji in družbenih študijah), ki jo soorganizirajo Enota za znanost, tehnologijo in družbo Inštituta za interaktivne sisteme in podatkovno znanost Tehnične univerze v Gradcu (Science Technology and Society Unit of the Institute of Interactive Systems and Data Science of Graz University of Technology), Interdisciplinarni raziskovalni center za tehnologijo, delo in kulturo (Interdisciplinary Research Centre for Technology, Work and Culture, IFZ) in Inštitut za napredne študije znanosti, tehnologije in družbe (Institute for Advanced Studies of Science, Technology and Society, IAS-STS). Na strokovni konferenci bo obravnavana tematika v povezavi z vprašanji v znanosti, tehnologiji in družbenih študijah, podrobnejše informacije o letošnjem programu bodo objavljene v prihodnje na spletni strani organizatorjaUdeležba na dogodku je plačljiva, prijave so odprte od 14. februarja do 30. aprila 2025, do 30. marca 2025 je registracija na voljo po znižani ceni, več informacij glede tega je na voljo tukaj


Mednarodna konferenca TEPE 
Letna konferenca evropske mreže za politiko izobraževanja učiteljev (TEPE) z naslovom Teacher and teacher educators as bridges in society: the role of teacher education practice, research and policy bo potekala od 21. do 23. maja 2025 v Zwolle na Nizozemskem. Več o konferenci: https://www.viaa.nl/en/event/tepe-conference-2025/  


Mednarodna konferenca ATEE 

Letna konferenca evropskega združenja za izobraževanje učiteljev (ATEE) z naslovom The Making of Authentic Teachers in Ages of Artificiality? bo potekala od 26. do 29. avgusta v Dublinu na Irskem. Več o konferenci: https://atee.education/news/atee-2025-annual-conference-dublin-26-29-august-2024/ 


Mednarodna konferenca OMEP

8. – 18. 8. 2025, Bologna, Italija
Letna konferenca svetovnega združenja za predšolsko vzgojo z naslovom Arts and Culture in Early Childhood Education: Play, Expression, Participation; https://www.omep2025.org/ 

 

DRUGO

 

Poročilo o učiteljskem poklicu 
Izobraževalna internacionala je ob letošnjem mednarodnem dnevu izobraževanja, ki ga obeležujemo 24. januarja, predstavila poročilo o položaju učiteljev po svetu. Podatki iz poročila so potrdili, da je pomanjkanje učiteljev globalna težava, ki pomembno vpliva na zagotavljanje pravičnega in kakovostnega izobraževanja za vse. Ob aktualnih izzivih so v dokumentu nanizane tudi priložnosti učiteljskega poklica, hkrati pa je izpostavljen poziv oblikovalcem izobraževalnih politik in odločevalcem, naj vlagajo v učiteljski poklic in poskrbijo za izboljšanje njegovega ugleda v družbi. Celotno poročilo Izobraževalne internacionale Globalni status učiteljev 2024, ki se zavzema za večje javne naložbe v izobraževanje in učiteljski poklic, najdete tukaj. 


Mednarodni dan izobraževanja

Generalna skupščina Združenih narodov je 24. januar kot mednarodni dan izobraževanja razglasila leta 2018, in sicer kot priznanje izobraževanju kot temeljni človekovi pravici in ključnemu dejavniku za dosego trajnostnega razvoja. Tema obeleževanja tega dneva je vsako leto drugačna, vendar je temeljni cilj spodbujati zavedanje, kako pomembno je, da imajo dostop do izobraževanja vsi ljudje, ne glede na njihov socialni položaj, spol, narodnost ali druge razlike. Po podatkih ZN namreč kar 244 milijonov otrok in mladih ne obiskuje šole, 771 milijonov odraslih pa je nepismenih. Njihova pravica do izobraževanja je kršena, kar ni sprejemljivo. Namen mednarodnega dneva izobraževanja 2025: 

  •  Preučiti nove možnosti, ki jih ponuja umetna inteligenca, zlasti pri poučevanju, učenju, ocenjevanju in upravljanju izobraževanja. 
  •  Spodbujati razvoj kritične pismenosti na področju umetne inteligence, tako da se izobraževalce in učence opremi s kompetencami, ki jih potrebujejo, da razumejo uporabo in vpliv umetne inteligence. 
  •  Zagotoviti, da UI učenje zgolj dopolnjuje in da se ohranja človeški vidik vzgojno-izobraževalnega procesa, vključno s skrbjo za medosebne odnose in razvijanje čustvene inteligence. 
  •  Posebno objavo ob letošnjem mednarodnem dnevu izobraževanja s številnimi zanimivimi statističnimi podatki, ki veljajo za šolsko leto 2023/24, so pripravili tudi pri Statističnem uradu Slovenije.


OECD publikacija:  Reducing Inequalities by Investing in Early Childhood Education and Care
Januarja 2025 je izšla OECD publikacija Reducing Inequalities by Investing in Early Childhood Education and Care: Reducing Inequalities by Investing in Early Childhood Education and Care | OEC


Skupno raziskovalno središče Evropske komisije objavilo poziv za Sodelovalna doktorska partnerstva
Skupno raziskovalno središče Evropske komisije (angleško Joint Research Centre – JRC) je objavilo poziv visokošolskim ustanovam in univerzam za sodelovanje v programu Sodelovalnih doktorskih partnerstev (angleško Collaborative Doctoral Partnership Programme – CDP). Cilj programa je vzpostavitev strateškega sodelovanja med JRC in evropskimi univerzami ter spodbujanje skupnih doktorskih projektov. Več: Skupno raziskovalno središče Evropske komisije objavilo poziv za Sodelovalna doktorska partnerstva | GOV.SI 

 

NOVI DOKTORJI ZNANOSTI NA PODROČJU EDUKACIJSKIH VED


Tina Pivec
, mlada raziskovalka na Pedagoškem inštitutu, je na Filozofski fakulteti Univerze v Mariboru uspešno zagovarjala doktorsko disertacijo z naslovom Pozitivni razvoj mladih in medvrstniško nasilje v obdobju prehoda iz osnovne v srednjo šolo: spremljanje in podpora med šolskim letom. Pod mentorstvom izr. prof. dr. Ane Kozina se je  poglobila v raziskovanje podpornih pristopov za spodbujanje pozitivnega razvoja mladih in zmanjševanje medvrstniškega nasilja. Več informacij https://www.pei.si/uspesen-zagovor-tine-pivec-osvetlil.../ 


Katja Kozjek Varl
je na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru uspešno zagovarjala doktorsko disertacijo z naslovom Razvijanje likovnih sposobnosti učencev v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole z vidika implementacije sodobne likovne umetnosti. Pod mentorstvom izr. prof. dr. Jerneje Herzog je analizirala vključevanje sodobne likovne umetnosti v pouk likovne umetnosti v osmem razredu osnovne šole in njeno vlogo pri spodbujanju ustvarjalnosti med učenci. Več informacij: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?id=88939&lang=slv


Špela Cerar
je na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani pod mentorstvom dr. Jožeta Ruglja uspešno zagovarjala doktorsko disertacijo z naslovom Razumevanje rekurzije v računalniškem programiranju pri učencih v tretjem triletju osnovne šole.  Več informacij: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?id=166926 


Eva Boh
 je na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani pod mentorstvo dr. Karmen Pižorn in so-mentorstvom dr. Janeza Vogrinca uspešno zagovarjala doktorsko disertacijo z naslovom Učinkovitost poučevanja angleščine kot prvega tujega jezika v srednji strokovni šoli z zgodbanjem. Več informacij: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?id=166531  

 

 

Slovensko društvo raziskovalcev na področju edukacije

SLODRE

Kardeljeva ploščad 16

1000 Ljubljana, Slovenija

slodre.info@gmail.com

Tel.: +386 1 5892 347

IBAN: SI56 0201 0025 9548 589 (NLB d.d.)
Davčna številka: 82787271
Matična številka: 4033817000